Geert, waarom heb je de switch gemaakt naar Grenspaal12?

Nadat ik ben afgestudeerd ben ik direct aan de slag gegaan in de mobiliteitssector. Zo heb ik bijvoorbeeld bij een gemeentelijke mobiliteitsdienst gewerkt, logistieke planningen verzorgd en meegewerkt aan de procesverbetering van het theoretisch rijbewijs examen in België. Bij mijn vorige werkgever was ik voornamelijk bezig met theoretisch studiewerk. Met de switch naar GP12 hoop ik deze kennis in te zetten in de praktijk.

Je gaat aan de slag als adviseur mobiliteit. Kun je beschrijven wat jouw dagelijkse werkzaamheden zijn?

Ik ga mij voornamelijk richten op verkeers- en mobiliteitsvraagstukken. Daar ik in het verleden ook ervaring heb opgedaan met fietsroutes, zal ik ook hier veel aandacht op vestigen binnen Grenspaal12.

Waar ligt jouw specialisatie binnen Grenspaal12?

Mijn specialisatie ligt voornamelijk op het vlak van verkeersplanning en inrichting. Ik hoop telkens een goed evenwicht te kunnen vinden tussen verkeersdoorstroming, verkeersveiligheid en duurzaamheid binnen een landelijke of stedelijke context.

Welke uitdagingen zie jij de komende jaren binnen infrastructuur?

Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat de verplaatsingen die we als normaal en noodzakelijk zagen niet altijd nodig zijn. Hierdoor is ons verplaatsingspatroon gewijzigd en dit biedt kansen voor de inrichting van infrastructuur en ontwikkeling van verplaatsingsmodi. Op technologisch vlak schieten de mobiliteitsopties en ontwikkelingen als paddenstoelen uit de grond. Deelsystemen en elektrificatie bieden nieuwe inzichten die er de afgelopen decennia nog niet waren. Dit geeft stof tot nadenken. Mobiliteitsproblemen van vandaag kunnen door nieuwe technologie morgen opgelost zijn.

Welke ambitie heb je voor de toekomst?

Samen met Grenspaal12 wil ik groeien en grenzen verleggen. Aan de horizon liggen kansen en mogelijkheden. De horizon stopt niet aan het einde van je gezichtsveld of aan een grens. Durven springen, dat is wat telt.

Bart

Author Bart

More posts by Bart