Maurice, waarom heb je de switch gemaakt naar Grenspaal12?
Nadat ik ben afgestudeerd, ben ik ruim 10 jaar als verkeerskundig beleidsadviseur in diverse gemeenten in Limburg werkzaam geweest. In het eerste jaar ben in het kader van een ondersteunende opdracht in de gemeente waar ik destijds werkte voor het eerst in contact gekomen met Nordine (huidig partner van Grenspaal12). Wij hebben nadien altijd contact onderhouden, zo ook deze zomer, op een terrasje in Venlo. Al pratend over de ervaringen van de afgelopen periode en de blik op de toekomst kwamen we er gezamenlijk achter dat het goed zou zijn om samen met Bart en Leon in Valkenburg te bespreken of we niet “iets” voor elkaar kunnen betekenen. Zo gezegd, zo gedaan… Al snel kwamen we erachter dat de ambities van Grenspaal12 in combinatie met mijn kennis, ervaring en de persoonlijke match van meerwaarde is voor de organisatie en past in de stap die ik graag wil maken.
Je bent nu sinds kort als projectmanager mobiliteit en infrastructuur werkzaam bij GP12. Kun je beschrijven wat je dagelijkse werkzaamheden zijn?
Mijn werkzaamheden zijn divers. Allereerst ben ik inzetbaar als interim, om tijdelijk een organisatieonderdeel te ondersteunen of waar nodig aan te vullen. Dit kan zijn op de inhoud, maar zeker ook als projectleider, procesbegeleider of leidinggevende. In het verlengde daarvan ga ik me inzetten om Grenspaal12 nog meer bij potentiële opdrachtgevers onder de aandacht te brengen om zo nog beter zichtbaar te worden in de markt. Hiernaast wil ik achterhalen wat zich precies in het verkeerskundig landschap afspeelt en waar ons bedrijf een aanvullende rol kan spelen. Met andere woorden, een stukje acquisitie. Maar alles begint natuurlijk met het leveren van de beste onderzoeken en kandidaten!
Waar ligt jouw specialisatie binnen Grenspaal12?
Zoals gezegd is mijn functie projectmanager, hierbij zijn mijn kerncompetenties verbinden, enthousiasmeren, aanjagen en resultaat boeken van groot belang. Ik vind het vooral belangrijk om veelal de inhoud goed te laten landen in de driehoek ambtenarij, politiek en de samenleving. Dit om de kern van projecten en onderzoeken zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen, rekening houdend met eventuele gevoeligheden.
Welke uitdagingen zie jij de komende jaren binnen infrastructuur?
Dat is een lastig te beantwoorden vraag, omdat het werkgebied zo uitgebreid is. De mobiliteit en de daarbij horende infrastructuur is voortdurend in beweging. Er komen nieuwe voertuigen op de weg, de techniek in de voertuigen maakt sprongen en het verplaatsingsgedrag verandert. Nu in deze bijzondere en moeilijke tijd wordt duidelijk dat thuiswerken en -vergaderen ook een optie is, waardoor op deze wijze de druk op onze infrastructuur afneemt en meer over de dag gespreid wordt. De kunst is daarop in te zetten en duurzame oplossingen te bedenken die in onze toekomstige vernieuwde infra passen.
Welke ambitie heb je voor de toekomst?
Meewerken aan de ambitie om de Grenspaal12 nog meer te verplaatsen, zodat ons werkgebied steeds groter en breder wordt.